e-Korespondencja przez e-Urząd Skarbowy 

Za pomocą konta w e-Urzędzie Skarbowym można wysyłać i odbierać dokumenty. Z takiej formy kontaktu z urzędemmogą skorzystać również m.in. firmy. Doręczenie pisma w tej formie jest równoważne z listem poleconym.

e-Korespondencja za pośrednictwem konta w e-Urzędzie Skarbowym zapewnia stały i nieograniczony dostęp do korespondencji dotyczącej spraw podatkowych zarówno w kraju, jak i za granicą. Za pomocą e-Korespondencji można wysyłać i odbierać m.in. pisma w sprawach ogólnych, zaświadczenia, wnioski i zawiadomienia.

Ważne

Aby wysyłać i odbierać pisma i dokumenty elektronicznie, należy wyrazić zgodę na e-Korespondencję. Wystarczy zalogować się do serwisu e-Urząd Skarbowy, przejść do zakładki „Ustawienia”, wybrać opcję „Zgody i powiadomienia”, a następnie zaznaczyć pole wyboru i zaakceptować zgodę na e-Korespondencję.Bardzo ważne jest, żeby zaznaczyć też zgodę na otrzymywanie smsem i e-mailem powiadomień o otrzymaniu dokumentu. Dzięki temu nie trzeba sprawdzać konta w e-US w oczekiwaniu na korespondencję. Jeśli zostanie ona wysłana, dostaniemy o tym natychmiast informację.

Powiadomienie o otrzymaniu dokumentu przez e-Korespondencję jest o tyle istotne, że usługa ta spełnia tę samą funkcję, co poczta tradycyjna. Jest to elektroniczny odpowiednik listu poleconego za potwierdzeniem odbioru. Jeśli na konto w e-Urzędzie Skarbowym trafi korespondencja to – podobnie jak w przypadku listu papierowego – zostanie ona uznana za doręczoną po upływie 14 dni.

Dzięki usłudze e-Korespondencja cała korespondencja z urzędu skarbowego będzie znajdować się w jednym miejscu. W e-Urzędzie Skarbowym nie ma ograniczeń ilościowych w przechowywaniu otrzymanej i wysyłanej korespondencji.

Źródło:

  • komunikat MF z 22 grudnia 2023 r. pt. „Już 1,4 mln osób korzysta z e-Korespondencji” – opubl. na www.mf.gov.pl

Źródło: www.inforlex.pl


  • Odrębne kody PKD dla usług doradztwa podatkowego, księgowości i audytu finansowego

    Polska Klasyfikacja Działalności – PKD 2025 zastąpiła dotychczasową PKD 2007. Po zmianach usługi doradztwa podatkowego zostały oddzielone od rachunkowości i audytu finansowego. Każda z tych kategorii usług zyskała odrębny kod PKD jak osobna podklasa. Podmioty działające pod starym PKD mają dwa lata na aktualizację wpisu w CEiDG lub KRS. Do tej pory działalność rachunkowo-księgowa i…


  • Dzień wolny od pracy w Wigilię

    1 lutego 2025 r. weszła w życie ustawa, która wprowadziła dodatkowy dzień wolny od pracy w Wigilię Bożego Narodzenia, tj. 24 grudnia. Ustawa umożliwiła również handel w trzy niedziele poprzedzające dzień 24 grudnia. Oznacza to, że w 2025 r. w grudniu będzie dodatkowy dzień wolny i dodatkowa niedziela handlowa. Ważne Po podpisaniu ustawy Prezydent skierował…


  • Kontrole PIP w 2025 r.

    Państwowa Inspekcja Pracy zapowiedziała przeprowadzenie 55 tys. kontroli u pracodawców w 2025 r. Kontrole w większości będą dotyczyły nowych regulacji w Kodeksie pracy. Państwowa Inspekcja Pracy zapowiedziała kontrole przestrzegania przepisów dotyczących: • uprawnień rodzicielskich (chodzi między innymi o takie rozwiązania, jak urlop opiekuńczy, prawo do elastycznej organizacji pracy czy dłuższy urlop rodzicielski), • przypadków, w…