Za pomocą konta w e-Urzędzie Skarbowym można wysyłać i odbierać dokumenty. Z takiej formy kontaktu z urzędemmogą skorzystać również m.in. firmy. Doręczenie pisma w tej formie jest równoważne z listem poleconym.
e-Korespondencja za pośrednictwem konta w e-Urzędzie Skarbowym zapewnia stały i nieograniczony dostęp do korespondencji dotyczącej spraw podatkowych zarówno w kraju, jak i za granicą. Za pomocą e-Korespondencji można wysyłać i odbierać m.in. pisma w sprawach ogólnych, zaświadczenia, wnioski i zawiadomienia.
Ważne
Aby wysyłać i odbierać pisma i dokumenty elektronicznie, należy wyrazić zgodę na e-Korespondencję. Wystarczy zalogować się do serwisu e-Urząd Skarbowy, przejść do zakładki „Ustawienia”, wybrać opcję „Zgody i powiadomienia”, a następnie zaznaczyć pole wyboru i zaakceptować zgodę na e-Korespondencję.Bardzo ważne jest, żeby zaznaczyć też zgodę na otrzymywanie smsem i e-mailem powiadomień o otrzymaniu dokumentu. Dzięki temu nie trzeba sprawdzać konta w e-US w oczekiwaniu na korespondencję. Jeśli zostanie ona wysłana, dostaniemy o tym natychmiast informację.
Powiadomienie o otrzymaniu dokumentu przez e-Korespondencję jest o tyle istotne, że usługa ta spełnia tę samą funkcję, co poczta tradycyjna. Jest to elektroniczny odpowiednik listu poleconego za potwierdzeniem odbioru. Jeśli na konto w e-Urzędzie Skarbowym trafi korespondencja to – podobnie jak w przypadku listu papierowego – zostanie ona uznana za doręczoną po upływie 14 dni.
Dzięki usłudze e-Korespondencja cała korespondencja z urzędu skarbowego będzie znajdować się w jednym miejscu. W e-Urzędzie Skarbowym nie ma ograniczeń ilościowych w przechowywaniu otrzymanej i wysyłanej korespondencji.
Źródło:
- komunikat MF z 22 grudnia 2023 r. pt. „Już 1,4 mln osób korzysta z e-Korespondencji” – opubl. na www.mf.gov.pl
Źródło: www.inforlex.pl