Przesunięcie terminu obowiązku integracji kas rejestrujących z terminalami

Ustawa o opodatkowaniu wyrównawczym jednostek składowych grup międzynarodowych i krajowych wprowadzająca nowy rodzaj podatku obciążającego grupy międzynarodowe i krajowe, przesunęła także termin wejścia w życie przepisów odnoszących się do obowiązku integracji kas rejestrujących z terminalami płatniczymi z 1 stycznia 2025 r. na 1 kwietnia 2025 r. Chodzi tu o przepisy art. 111 ust. 6kb ustawy o VAT, które wprowadzają sankcje za naruszenie tego obowiązku, oraz art. 19a ustawy – Prawo przedsiębiorców wprowadzający obowiązek integracji kas z terminalami płatniczymi. 

Ważne

Nie oznacza to, że obowiązek integracji kas z terminalami płatniczymi wejdzie w życie 1 kwietnia 2025 r. Sejm pracuje nad rządowym projektem nowelizacji ustawy o podatku od towarów i usług, ustawy o podatku akcyzowym oraz niektórych innych ustaw, który zawiera przepisy uchylające ten obowiązek. Nowelizacja ta ma wejść w życie właśnie 1 kwietnia 2025 r., co oznacza, że przepisy wprowadzające ten obowiązek de facto nie wejdą w życie, a przedsiębiorcy nie zostaną zobowiązani do integracji kas rejestrujących z terminalami płatniczymi.

Podstawa prawna

ustawa z 6 listopada 2024 r. o opodatkowaniu wyrównawczym jednostek składowych grup międzynarodowych i krajowych – Dz.U. z 2024 r. poz. 1685

projekt ustawy o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług, ustawy o podatku akcyzowym oraz niektórych innych ustaw (druk sejmowy nr 896) – ustawa po I czytaniu na posiedzeniu Sejmu w dniu 19 grudnia 2024 r. została skierowana do Komisji Finansów Publicznych

Źródło: www.inforlex.pl


  • Odrębne kody PKD dla usług doradztwa podatkowego, księgowości i audytu finansowego

    Polska Klasyfikacja Działalności – PKD 2025 zastąpiła dotychczasową PKD 2007. Po zmianach usługi doradztwa podatkowego zostały oddzielone od rachunkowości i audytu finansowego. Każda z tych kategorii usług zyskała odrębny kod PKD jak osobna podklasa. Podmioty działające pod starym PKD mają dwa lata na aktualizację wpisu w CEiDG lub KRS. Do tej pory działalność rachunkowo-księgowa i…


  • Dzień wolny od pracy w Wigilię

    1 lutego 2025 r. weszła w życie ustawa, która wprowadziła dodatkowy dzień wolny od pracy w Wigilię Bożego Narodzenia, tj. 24 grudnia. Ustawa umożliwiła również handel w trzy niedziele poprzedzające dzień 24 grudnia. Oznacza to, że w 2025 r. w grudniu będzie dodatkowy dzień wolny i dodatkowa niedziela handlowa. Ważne Po podpisaniu ustawy Prezydent skierował…


  • Kontrole PIP w 2025 r.

    Państwowa Inspekcja Pracy zapowiedziała przeprowadzenie 55 tys. kontroli u pracodawców w 2025 r. Kontrole w większości będą dotyczyły nowych regulacji w Kodeksie pracy. Państwowa Inspekcja Pracy zapowiedziała kontrole przestrzegania przepisów dotyczących: • uprawnień rodzicielskich (chodzi między innymi o takie rozwiązania, jak urlop opiekuńczy, prawo do elastycznej organizacji pracy czy dłuższy urlop rodzicielski), • przypadków, w…