Z początkiem 2024 r. wprowadzone zostały zmiany w przepisach określających składanie wniosków o wydanie WIS, WIA i WIP. Od 1 stycznia 2024 r. wnioski o wydanie WIS są składane wyłącznie elektronicznie przez e-Urząd Skarbowy, natomiast wnioski o WIA i WIP przez PUESC.
Ważne
Wnioski w sprawie WIS, WIA i WIP nie mogą już być składane papierowo, a wyłącznie w formie elektronicznej. Nawet awaria systemu nie uprawni podatnika do składania tych wniosków na papierze i przesyłania ich „tradycyjnie” drogą pocztową. Podatnicy, którzy będą składali wymienione wnioski w 2024 r., powinni się przygotować na elektroniczną formę komunikacji w tej procedurze.
Podstawa prawna
Ustawa z 16 czerwca 2023 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz niektórych innych ustaw – Dz.U. z 2023 r. poz. 1598
Źródło: www.inforlex.pl